גפני נגד מע"מ אפס: "בכל המזרח התיכון, אין אדם שהוא בעד החוק"

דוד לזר No Comments on גפני נגד מע"מ אפס: "בכל המזרח התיכון, אין אדם שהוא בעד החוק"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעקבות דרישתם של למעלה מ-25 חברי כנסת, החליט יו״ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין, על כינוס פגרה מיוחד, שיעסוק בסיוע לדרום, בגל האלימות במשולש, בתכנית מע״מ אפס ובקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה.

בדיונים על חוק מע"מ אפס, תקף חה"כ משה גפני מ'יהדות התורה' את החוק ואמר: "כל יום עולה כלכלן אחר ואומר עד כמה החוק הזה רע. אני לא זוכר מקרה מוועדות הכנסת שלא מצאו אחד בכל המזרח התיכון שידבר בעד החוק. אותי למדו להקשיב גם לאחרים".

גפני התייחס גם לעלויות הגבוהות בעקבות החוק ואמר כי "לא יואמן כמה כסף המדינה הולכת להוציא על זה. מדינה מתוקנת שמסיימת מלחמה בעזה, וחייבת למלא את המחסנים, להשקיע במנהרות, לפצות את תושבי הדרום. עם 3 מיליארד שקל היה אפשר לפצות את תושבי הדרום ושר האוצר מעדיף להמשיך להשתעשע במע"מ אפס. אני לא זוכר מקרה כזה שבו מדינה מתוקנת יכולה לעשות דבר כזה".

"באו אלי הרבה חרדים ואמרו לי שאנחנו עושים להם נזק כי החוק הזה מיטיב איתם, אז תדעו שעם כל הכבוד לחרדים יש פה גם מדינה, ואי אפשר לעשות משהו שבסופו של תהליך יסב נזקים כבדים למשק", אמר גפני לסיום.

בענין החוק, השיב שר האוצר יאיר לפיד במליאת הכנסת ואמר: "הגיע הזמן שנגלה אחריות כלפי הדור הצעיר שלנו ונאפשר לזוגות צעירים במדינת ישראל לרכוש דירה. השיח בבסיס החוק בשבועות האחרונים הפך לקרקס ובמקום להתעסק בדברים המהותיים עוסקים בגימיקים".

"יש כאלה שבלי החוק הזה לעולם לא תהיה להם דירה. יושבים בבית הזה אנשים ומנסים לגזול מהדור שמחזיק את המדינה על כתפיו את הסיכוי היחיד שתהיה להם דירה. החוק הזה בנוי על ערכים של שירות צבאי ואזרחי ותפקידה של המדינה הוא גם לשמור על ערכיה".

לפיד התייחס למחירי הדיור ואמר כי "אנחנו שוכחים שמחירי הדירות עלו כאן בשנים האחרונות בעשרות אחוזים. הממשלות הקודמות העדיפו להתעלם מהבעיה כי הם פחדו שיקרה להם בדיוק מה שקורה פה עכשיו. החוק הזה הוא לא מטרה הוא אמצעי לאפשר למעמד הביניים לרכוש דירה. הוא חלק מתכנית רחבה שמטפלת בבעיות הדיור לעומק. המדינה העדיפה להרוויח על חשבון הזוגות הצעירים במקום לעזור להם. נבחרנו כדי לשנות את סדר העדיפויות הלאומי וזה בדיוק מה שאנחנו עושים עכשיו".



0 תגובות